Søg i denne blog

tirsdag den 5. marts 2013

En storm af sværd Af George R. R. Martin

Forlag: Gyldendal
Vestøerne brænder. En blodig kamp om tronen raser i riget - og vinteren bliver barskere.

Drengekongen Joffrey af huset Lannister sidder på Jerntronen og regerer De Syv Kongedømmer. Hans største rival Lord Stannis står besejret og ydmyget tilbage efter slaget i Sortevandsbugten. Robb af huset Stark marcherer mod Kongshavn for at hævne sin fars død.

Samtidig er Jon Sne nord for Muren, hvor han har måtte desertere fra Nattens Vogtere for at redde livet. Alene og uden hjælp må han infiltrere rebellen Mance Rayders hær, der marcherer mod Muren.

Daenerys, den sidste af drageslægten, blander sig også i kampen om tronen. Som fange må Jaime Lannister gå grueligt meget igennem, mens hans dværgebror Tyrion kommer højt på strå.

De Syv Kongedømmer er på randen af sammenbrud. Samtidig lurer en ny trussel i nord. En, som næppe lader sig stoppe af en storm af sværd.

★★★★
Endnu en gang er man tryllebundet i George R. R. Martins fantastiske fortællingen. Spændingen holder hele bogen igennem og fortsætter ind til jeg har fat i fjerde bind af serien. Glæder mig vanvittigt! Og inden da, tror jeg at jeg bliver nød til at friske de første tre bøger op igen, jeg kan simpelthen ikke lade vær. Og glæder mig til endnu et gensyn med de første. Tror aldrig jeg bliver træt af lige netop de her bøger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar