Søg i denne blog

mandag den 25. juli 2011

Mørke Steder Af Gillian Flynn

Libby Day er ikke særlig gammel den dag hendes mor og to søstre bliver brutalt myrdet en januar nat. Libby og hendes bror Ben er de eneste overlevende, men Ben sidder i fængsel for forbrydelsen og det har han gjort de sidste 24 år. Og blandet andet Libbys vidneudsagn har sat ham der.
Libby er vokset op som et offer for en brutal forbrydelse og hun har levet et tilbage trukket liv og levet for de penge der gennem diverse fonder blev rejst for hende, men hendes penge er ved at slippe op og da sagen er gammel, er der ikke længere meget at hente.
Men Libby bliver kontaktet af en klub "Mordklubben" der stadig har interesse i hendes sag og gerne vil give hende penge for undersøge den gamle sag nærmere, de mener nemlig at Ben sidder uskyldigt fængslet. Libby er desperate efter penge og giver sig til at opsøge gamle mistænkte personer i sagen og jo mere hun får gravet frem, jo mere usikker bliver hun på hendes eget vidneudsagt og hendes brors skyld. Men der er stadig mange spørgsmål og hvad der så skete den skæbnesvager nat.

"Mørke steder" var min første lydbog og det var lidt af en udfordring at holde koncentrationen, men fik lyttet mig gennem hele bogen. Ved ikke om den ville have været bedre, hvis jeg havde læst den, men spændingen bliver trukket meget i langdrag og tidligt i bogen havde jeg et meget godt gæt på hvad der skete den nat Libbys familie blev myrdet og det viste sig jeg havde ret. Der havde jeg håbet på en drejning, det er aldrig fedt at have luret handlingen på forhånd. Men ellers... jo ... så var den måske okay.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar