Søg i denne blog

mandag den 23. marts 2015

Den enes død Af Peter James

Forlag: Cicero
Oversat fra engelsk efter Dead Tomorrow

Roy Grace, Kriminalkommisær i et af Englands travleste politikredse i og omkring Brighton på den engelske sydkyst, kommer på en grim sag om menneskehandel, da der dukker et lig op i Den Engelske Kanal. Det er liget af en teenager og alle de vitale organer er fjernet på professionel vis. Da findestedet i Den Engelske Kanal finkæmmes, dukker endnu to lig op, teenagere og igen mangler alle de vitale organer.

Lynn Beckett kæmper for sin femtenårige datter Caitlin, der står på venteliste til en levertransplantation, men der er få organer og oddsene for at Caitlin lever længe nok til at få operationen, er små. Men Lynn får fornyet håb, da hun på nettet finder en hjemmeside i Tyskland der kan hjælpe. 300.000 pund og de garantere at Caitlin kan få en ny lever og så er alle omkostninger betalt og operationen udføres i England.

Simona og Romeo lever det hårde liv på gaden i Rumænien. At sniffe autolak er hvad der får dem gennem dagen, hvor sult og kampe mod politiet er dagligdag. Sammen drømmer de om en bedre fremtid og en dag ser det ud til, at drømmen kan blive til virkelighed. En tysk kvinde vil gerne hjælpe dem. Hun kan hjælpe dem til england, hvor de kan få et godt arbejde og en lejlighed.
Det lyder næsten for godt til at være sandt...

★★★★
Har længe været på udkig efter Den enes død, da den var den næste jeg manglede i serien om Roy Grace, jeg fik den købt og læst i en fart. Havde glædet mig til den længe, da jeg husker serien og Roy Grace som spændende og jeg blev ikke skuffet. 
Den enes død er virkelig spændende og uhyggelige på den modbydelige måde. 
Har haft svært ved at ligge bogen fra mig og har endda drømt om den om natten, så må sige, at den går under huden.
Den enes død og i det hele taget serien om Roy Grace kan jeg kun anbefale, men nok ikke til de sarte. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar