Søg i denne blog

mandag den 22. juni 2009

Historiens vogter - Af Peter Griffin


Bogen handler om Tom, bosat i London. Tom arbejder i et af de store aktionshuse og huset kommer i besiddelse af en kæmpe samling af gamle våben.
Tom skal vurdere disse våben, men under arbejdet dukker et usædvanlig sværd op.
Det viser sig at skaftet i sværdet er hult og indeholder et særdelses gammelt og værdigtfuldt pergament. Men før Tom for set sig og, har der været brand i aktionshuset, pergamentet er forsvunden og ligeledes er en af Toms kollegaer. Nu følger man så Tom på jagten af det forsvundne pergament...
Men samtid følger man Garreth af Pershore, kong Johns livvagt tilbage i 1215.
Garreth er i besiddelse af nogen pergamenter som kan give kongen en mægtig magt.

Det er bare en super spændende bog! Kan kun varmt anbefales.
Der er en lille smule "National treasure" og "Da vinci mysteriet" over den.
Man følger nutidens Tom i jagten på en fortids skat og samtidig følger man Garreth som gør hvad han kan for at få fat i skatten, bare tilbage i tiden.
Man får hele den spændende fortælling og hvad det er for pergamenter sværdet gemte på, deres lange rejse og hvorfor de stadig ligger gemt i svært, flere hundrede år senere.
Bogen er super god og spændende.

2 kommentarer:

  1. Hej T.J.

    Jeg er selv igang med at læse Historiens vogter, og synes den er hamrende spændende. Jeg kan ikke lægge bogen fra mig, og læser den endda i pauserne på arbejde. Glæder mig at blive færdig med den.
    Jeg kan se at du har Gargoilen, af Andrew Davidson, på din liste over bøger du vil læse. Jeg læste den for 2 uger siden på 4 dage, og jeg kan VARMT anbefale den. Den er så velskrevet at man bliver fuldstændig opslugt af historien. Situationerne i bogen er så velskrevet i detaljer, at det er som om man selv oplever det på egen krop.
    Et godt råd til dig: Læs Gargoilen, så snart du er færdig med Den Skjulte Oase! :-)

    Hilsen
    Ali K.
    kartalebmas@hotmail.com

    SvarSlet
  2. Hej igen

    Blev færdig med bogen på 4 dage igen. Puha, den var så spændende at den bare skulle læses på kort tid :-)
    Jeg skriver egentlig igen, for syntes det var lidt mærkeligt, at jeg fuldstændig ubevidst har læst en bog som omhandler en vis persons forhud :-)For inden jeg begyndte på Historiens Vogter, havde jeg læst bogen Kvalt, skrevet af Chuck Palahniuk. Den omhandlede også om den selv samme persons forhud. Lidt mystisk at læse to bøger i træk om den samme tingest hehe :-)

    Hilsen
    Ali K.
    kartalebmas@hotmail.com

    SvarSlet